Selfy

Selfy

The World Needs more Posetive People
Selfy

Selfy

The World Needs more Posetive People

ده طرز تلقی که مانع ابراز احساس هستند


1. ترس از اختلاف : از احساسات خشمگینانه یا از روبرو شدن با دیگران می ترسید . معتقدید کسی که می خواهد با دیگران رابطه حسنه داشته باشد باید از بحث و مشاجره بپرهیزد . ممکن است معتقد باشید با اظهار نظر خود دیگران را ناراحت می کنید . من این را « پدیده شتر مرغ » می نامم زیرا به جای برخورد با مشکل ارتباطی خود سرتان را زیر شنها فرو می کنید .

  
2. کامل‌گرایی احساسی : معتقدید باید از احساساتی نظیر خشم ، حسادت ، افسردگی یا اظطراب بری باشید . فکر می کنید که باید همیشه منطقی و بر احساسات خود مسلط باشید . نمی خواهید ضعیف یا آسیب پذیر قلمداد شوید . معتقدیدکه اگر اشخاص از احساس شما با خبر شوند شما را به دیده تحقیر نگاه می کنند .

3. ترس از تائید نشدن : به قدری از تائید نشدن و از مورد بی مهری قرار گرفتن می ترسید که احساسات خود را می بلعید تا کسی را ناراحت نکنید . احساس می کنیدکه باید دیگران را راضی کنید . نگرانید که اگر احساسات و نظرات خود را بیان کنید دیگران شما را دوست نداشته باشند .

4. رفتار « انفعالی – تهاجمی » : قیافه درهم می کشید، خشم و رنج خود را ظاهر نمی کنید و به جای در میان گذاشتن صادقانه احساسات خود آن را در سینه حبس می کنید . به جای ابراز احساس سکوت می کنید تا دیگران احساس گناه کنند .

5. احساس درماندگی : متقاعد هستید هر قدر تلاش کنید رابطه شما بهتر نمی شود . در نتیجه سکوت می کنید. ممکن است احساس کنیدکه قبلا همه چیز را امتحان کرده اید و بی فایده بوده است . ممکن است بر این باور باشید که همسرتان بیش از حد سماجت می کند و قابل تغییر نیست . در نتیجه دست می کشید و تسلیم می شوید . وضع از آنچه هست خراب تر می شود و شما یقین می‌کنیدکه حق با شما بوده است .

6. عزت نفس کم : معتقدید که نباید احساسات خود را ابراز کنید و از دیگران متوقع باشید . فکر می‌کنیدکه باید همیشه دیگران را راضی کنید و توقعات آنها را بر آورده سازید .

7. خود به خودی : معتقدید این حق شماست که هنگام ناراحتی ، احساسات و افکارتان را دقیقا و همان‌طور که هست بیان کنید . معتقدیدکه هر تغییری در طرز ارتباط ها مصنوعی و خنده دار است.

8. ذهن خوانی : معتقدید که اشخاص باید بی آنکه شما حرفی بزنید ، از احساسات شما خبر داشته باشند . در نتیجه عذر موجهی پیدا می کنید تا احساسات خود را بروز ندهید و دراین شرایط چون دیگران نیازهای شما را برآورده نمی سازند ، رنجیده خاطر می شوید.

9. از خود گذشتگی : از ابراز خشم خود می ترسید زیرا نمی خواهید دیگران از دانستن اینکه شما را ناراحت کرده اند خوشحال شوند . از اینکه می توانید احساسات خود را بروز ندهید وخویشتن‌داری کنید ، خوشحال و مغرور هستید.

10. نیاز به حل مسائل : هنگام اختلاف با دیگران ، به جای طرح آشکار احساسات خود و به جای آنکه نظرات دیگران را بخواهید ، دور خود می چرخید تا گرفتاری را شخصا هر طور که می توانید از میان بردارید .

نویسنده : لیلا هنرخواه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد